بازدید 81755
۸
با مذاکرات هسته‌ای

اعلام زمان احتمالی نشست برای امضای توافق هسته‌ای/ مقام آمریکایی: برخی شکاف‌ها برای رسیدن به توافق همچنان باقی است/ بورل: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا معقول بود 

در حالی که وارد ششمین روز پاسخ ایران به متن پیش‌نویس اتحادیه اروپا در رابطه با مذاکرات احیای برجام هستیم، تاکنون آمریکایی‌ها اعلام کرده اند که در حال بررسی پاسخ ایران هستند و روند پیش روی مذاکرات هسته‌ای، دچار ابهام و تردید‌هایی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ 22 August 2022

بورل: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا معقول بود 

بین الملل تابناک: در حالی که وارد ششمین روز پاسخ ایران به متن پیش‌نویس اتحادیه اروپا در رابطه با مذاکرات احیای برجام هستیم، تاکنون آمریکایی‌ها اعلام کرده اند که در حال بررسی پاسخ ایران هستند و روند پیش روی مذاکرات هسته‌ای، دچار ابهام و تردید‌هایی شده است.

گزارشی شمخانی و باقری به مجمع تشخیص مصلحت از آخرین وضعیت مذاکرات
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۲۲:۲۰

جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (دوشنبه ۳۱مردادماه) به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور رئیس قوه قضائیه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه به بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و استماع گزارشی از روند مذاکرات، پاسخ و پیشنهادهای ایران در جریان گفتگوهای رفع تحریم پرداختند.

اعضای مجمع، در ادامه بررسی موضوع فرهنگ عمومی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم، ضمن برشمردن نقاط آسیب و فرصت‌های فرهنگی کشور «اعتلای فرهنگ عمومی در جهت تحکیم سبک زندگی اسلامی-ایرانی و مقابله با تهاجم فرهنگی، افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت امید، همبستگی و اعتماد به نفس ملی، ارتقاء روحیه مقاومت، ایثارگری، کار و تلاش در جامعه با تبیین و ترویج آموزه‌های قرآن و عترت و نهادینه کردن فرهنگ انتظار و تاکید بر هویت ملی و فرهنگ و تمدن اسلامی-ایرانی و احیاء میراث برخاسته از این فرهنگ و تمدن غنی با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت های کشور» را از تصویب گذراندند.

در پایان این جلسه، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه و رئیس گروه مذاکره کننده ایران، گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها را برای اعضای مجمع تشریح کردند.

 

ادعاهای جدید رافائل گروسی علیه برنامه هسته ای ایران
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۲۲:۱۷

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان در حالی که مذاکرات وین معطل نظر آمریکا شده است، دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان بار دیگر ادعاهای اثبات نشده درباره تحقیقات از برخی اماکن در ایران را تکرار کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: به ما پاسخ‌ها و دسترسی به افراد و اماکن را بدهید تا بتونیم چیزهای زیادی را که شفاف‌سازی درباره آنها ضروری است، شفاف‌سازی کنیم.

گروسی اضافه کرد: ما گزارشی برای توضیح درباره آنچه اتفاق افتاده ارائه خواهیم کرد و سپس، این مساله پایان خواهد یافت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در توضیحی که به نظر می‌رسد درباره ادعاها در خصوص مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران است، گفت: اجازه دهید توضیحی در اختیار ما قرار بگیرد. آنها الان کجا هستند؟ آن وقت قادر خواهیم بود گزارشی داشته باشیم که می‌گوید این مساله را شفاف‌سازی کرده‌ایم.

گفتگوی نخست وزیر اسرائیل با مکرون درباره برجام
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۹:۰۹

«یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی در گفت‌وگو با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه گفته که با بازگشت به برجام مخالف است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد لاپید در این تماس تلفنی تصریح کرده که تل‌آویو با بازگشت به برجام مخالف است و التزامی به آن نخواهد داشت.

در بیانیه دفتر لاپید چنین آمده است: «نخست‌وزیر برای رئیس‌جمهور [فرانسه] این را روشن کرد که اسرائیل با بازگشت به توافق مخالفت است و تعهدی به چنین توافقی نخواهد داشت. اسرائیل هر اقدامی را برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی هسته‌ای انجام خواهد داد.»

اعلام زمان احتمالی نشست برای امضای توافق هسته ای
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۹:۰۶

اتحادیه اروپا اعلام کرد برگزاری نشست بر سر توافق هسته‌ای ایران در این هفته امکان پذیر است.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد نشست احتمالی در ارتباط با احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران ممکن است "این هفته" پس از ارائه پاسخ تهران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برگزار شود.

مقام آمریکایی: برخی شکاف ها برای رسیدن به توافق همچنان باقی است
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۹:۰۱

مجری شبکه سی‌ان‌ان در صفحه توییترش اظهارات جدیدی را به نقل از یک مقام آمریکایی درباره آخرین تحولات احیای توافق هسته‌ای مطرح کرد.

جیم اسکیوتو، خبرنگار ارشد حوزه "امنیت ملی" شبکه سی‌ان‌ان در صفحه توییترش درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، نوشت: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه[آمریکا] گفت، «برخی شکاف‌ها را پر کرده‌ایم اما برخی دیگر هنوز باقی مانده‌اند».

این اظهارات در پی این مطرح می‌شود که یک مقام آمریکایی دیگر نیز اخیرا در این باره به وبگاه خبری-تحلیلی اکسیوس گفته بود: توافق در وین ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد اما همچنان نتیجه مذاکرات دارای ابهام است زیرا هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. در هر حال، توافق قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده است. 

پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا معقول بود 

در همین رابطه، جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد احیای برجام معقول است.

به گزارش شبکه الجزیره عربی، بورل در حاشیه سمیناری در اسپانیا خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم پاسخ ایران معقول است. پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شده و واشنگتن هنوز جواب نداده است. منتظر آمریکا هستیم و امیدواریم که این پاسخ به ما اجازه دهد، روند مذاکرات را تکمیل کنیم. نسبت به این مساله امیدواریم اما نمی‌توان در مورد آن به شما اطمینان بدهم.

این اظهارات بورل در حالی مطرح شده است که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در مورد روند مذاکرات وین گفت: در آخرین دور مذاکرات در وین، پیشنهادهایی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به طرف های مذاکره از جمله ایران ارائه شد و طرف ایرانی مبتنی بر رویکرد سازنده و مسئولانه خودش پاسخ خودش را نسبت به پیشنهاد طرف اروپایی در زمان مقرر داد.

کنعانی افزود: تا اینجای کار هنوز از سوی طرف مقابل و به طور مشخص آمریکا پاسخ به پیشنهادهای طرف اروپایی را دریافت نکرده ایم، ما زمانی می توانیم از نتیجه بخش بودن این مرحله از مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند که پاسخ طرف آمریکایی را هم دریافت کرده، تا این زمان هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

 رایزنی اولیانوف و نماینده جدید ایران در وین درباره برجام 

اولیانوف دیپلمات ارشد روسیه در وین، با انتشار یک تصویر در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز دوشنبه با نماینده جدید ایران در وین دیدار و درباره یکسری از مسائل مرتبط با مرحله نهایی مذاکرات وین گفت‌وگو کرده است.

«محسن نذیری اصل» اخیرا به عنوان سفیر جدید و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
یعنی اروپا قبول و آمریکا قبول نداره!!؟ آیا اینها با هم هماهنگ نیستند!!؟
این بازی جدید شون هست یا واقعا بین اروپا و آمریکا اختلاف است؟
اروپا و مخصوصا فرانسه هر روز ایران را تهدید به دریافت زودتر جواب می‌کرد آیا همون کار را با آمریکا هم می تونن انجام بدن؟
تا دیروز بهانه روسیه و سپاه و... بود الان دیگه چه بهانه ای دارند!!؟
احیای برجام کابوس دلالان دلار امیدوارم برجام احیا و قیمت دلار به زیر بیست و پنج هزار تومان برسه
آقای رئیسی و وزارت خارجه این توافق رو زودتر انجام بدید و نهایی کنید هرچی زمان بگذره انجام توافق سخت تر میشه
خواسته مردم اینه که با توجه به منابع و معادن سرشار کشور و ظرفیت های زیاد کشور، بوسیله توافق برجام میشه از این منابع برای پیشرفت کشور استفاده کرد بدون لغو تحریم ها نمیشه از این منابع استفاده کرد
جناب میر کاظمی رییس سازمان برنامه وبودجه بانی افزایش ده درصدی حقوق ها بودند ایشان شم اقتصادی ندارند درک نمیکنند تورم وگرانی جیست ، میرکاظمی مرد این میدان نیست ،باید ایشان جیگزین شوند با شخصی فهیم واقتصاد دان که تورم وگرانی را بفهمد ودرک کند ،قدرت خرید کارمند وبازنشسته رو بفهمد یعنی چی
اسراییل که خود دارای بمب هسته ای هست و هیچ تعهدی در بدابر قوانین بین المللی ندارد چگونه به خود اجازه میدهد این سخنان را بگوید انهم برای ما که تمامی شهدا و دانشمندان عزیزمان توسط این اشغالگرها ترور شده اند شما هم قد و قواره ما نیستید که حتی بخواهید اظهار نظر کنید چه برسد به تصمیم برای یک ملت بزرگ
بلاخره نوشتین احیای برجام درستش همینه. ...... نه مذاکرات رفع تحریمها
اصلا امیدوار نیستیم توافق بشه،جوونیمون تموم شد ،بدترین دهه دهه 60 بودن،با فلاکت رفتن مدرسه،پشت صف کنکور
،سربازی،بیکاری،وام 10تومنی 2تاضامن،خودروی بی کیفیت 300 میلیونی،از قوه قضاییه درخواست داریم اختلاص گران فولاد رو از هر قشر و نهادی که هستند دستگیر کرده و تمامی افراد سببی و غیر سببی منسوب بهشون رو در ملا عام اعدام کنید ،با اعدام تمامی خانواده اختلاس گران درس عبرتی میشود واسه سایر افراد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست